top of page
חיפוש

ורוד להמונים - מה חשבתי על ברבי הסרט?

אז הלכנו לראות את הסרט החדש של ברבי!

בעיקר ממניעים של מילוי הצורך באסקפיזם מתקתק ואסתטי, יחד עם סקרנות שיווקית (קמפיין השיווק הזה עוד ילמד באוניברסיטאות!) ובנוסף- ההשקה נפלה בול על היומולדת - זה פשוט היה חזק מאיתנו!


הסרט המדובר, שזכה לתקציבי ענק וקאסט מפואר, פומפם היטב ברשתות בחודשים שקדמו להשקה, מתהדר ברשימת שתפים מסחריים מפוארת, ומציג שלל של מוצרי מרצ'נדייז לפרצוף בלי טיפה של עידון או התנצלות.

יחד עם זאת הוא מצליח גם להפתיע עם מסרים מעצימים ובין פריימים מהודקים ואסתטיקה ורדרדה, מציג גם תובנות על מה זה להיות אשה ב'עולם האמיתי' של 2023.

מדגמנת שמלה ורודה
ברבי מקומית בסטודיו לסטיילינג

כל מי שחוטאת בגלילה ליילית בפידים בינלאומיים בוודאי נחשפה בחודשים האחרונים למגמה הורודה שמשתלטת על העולם. קולקציות שלמות הוקדשו לבובה הבלונדינית, בין החברות הבולטות: זארה, גאפ, אלדו ובלומינגדיילס אשר קולקציות הברבי שלהן נחטפו מהמדפים, וזו רק ההתחלה, חברות קוסמטיקה, אביזרי שיער, משקאות ומזון (ברגר קינג אפילו הוציאה ארוחה ממותגת בברזיל), Airbnb מציעים בית ברבי מעוצב לחופשה חלומית. יצאה אפילו גרסה של קונסולת אקס בוקס ורודה לחובבות הז'אנר וכמובן שהביקוש עולה לרולרבליידס המפורסמים (שמקבלים תפקיד חשוב בסרט), כל אלו ועוד הם חלק ממערך שיווק מטורף שקדם ליציאה לאקרנים, ושמגלגל ועוד יגלגל מליונים רבים. במקביל מתנהל כבר חודשים קמפיין אגרסיבי ברשתות החברתיות יחג עם עשרות השקות מסביב לעולם, בהן מרגו רובי, השחקנית האוסטרלית המגלמת את ברבי, התייצבה על שטיחים ורודים בשלל תלבושות ברבי אייקוניות שנוצרו עבורה ע"י בתי אופנה עילית כמו שאנל וורסאצ'ה.


בכלל, נושא הויזואליות הוא מרכיב מרכזי בקמפיין.


אחד מתחביבי הוא מחקר מתמשך על ההשפעות והקשר בין דמויות גיבורות הילדות לדימוי הגוף וסטנדרט היופי של כל דור. לפי התאוריה - כל דור ילדות נושא עיניים ושאיפה להדמות לגיבורות ילדותן.

למשל - הדור שגדל על ברבי קידש את מראה הרגליים האינסופיות עם שיער בלונדיני מסולסל וגזרה דקיקה עם חזה שופע ובבגרותן - רבות אימצו את הסממנים הנ"ל. (תחשבו על סלביות בשלהי הניינטיז).

הדור שגדל על בובת בראץ (אוייבתה המושבעת של ברבי שאף ירדה מהמדפים לאחר מאבק משפטי ממושך עם חברת מטאל בעלת ברבי) - מחבב בבגרותו מראה בראצי יותר - עם שפתיים מוגדלות ומצויירות, עיניים מלוכסנות ומודגשות, תווי פנים חדים ובולטים ואף קטן (מרפאות הפלסטיקה יאשרו). וכך הלאה...


משעשעת ההתייחסות בסרט לנושא המראה החיצוני המושלם של מרגו רובי, השחקנית המגלמת את ברבי, כשהקריינית מציינת כי היא אינה הליהוק האידיאלי לתפקיד של אשה שמתמודדת עם בעיית דימוי גוף.


עם רפרנסים למטריקס ולחיים במימדים מקבילים שלא נפגשים (בד"כ) מביאה הבימאית נקודת מבט מפוכחת יותר משהיינו מצפים מהבובה הבלונדינית, ומשמיעה קול מודע של נשים שחיות בעולם פטריאכלי. נראה כי הדמויות הנשיות בסרט, ובעיקר הגיבורה, נמצאות בתהליכי התפתחות והתפקחות, מתעוררות לאמיתות עמוקות על תפקידיהן ושליחותן בעולם, בעוד הגברים מנמנמים להם בשלווה על מצע הפריווילגיה של הסדר החברתי הקיים.


הסרט מנגיש נושאים מורכבים כמו העובדה שלהיות אשה ב 2023 זו עדיין משימה מאתגרת ורצופת ניגודים. ואף מתייחס באופן מריר מתוק למציאות שבה גברים עדיין מנהלים את העולם גם אם אשה יכולה לעשות את זה טוב יותר, ועל עקבים.

גם תסמונת ה'לא טובה מספיק' שהיא אולי חלק בלתי נפרד מלהיות אשה, מקבלת מקום חומל ואנושי בתוספת תזכורת שגם הטובות ביותר נופלות בה.


אם לרגעים נראה שנקלעתן לתוך תשדיר פרסומת אחד ארוך במימון חברת האם מטאל, תחזיקו מעמד, כי הסרט מספק גם ביקורת מבודחת על כל מה שאי פעם חשבנו שרע בברבי ובכך מבטל את הצורך שלנו לבקר (או לפחות מנסה). ואפילו מצליח להוציא בתחושה של עוצמה נשית מתפרצת ואפשרות לפרוץ גבולות, גם במיני ועקבים ורודים.


התוכן ממש לא לילדות בלבד, אבל הן בהחלט יכולות להיות התירוץ ללכת לראות אותו. ואם אתן אמיצות - ממליצה להגיע באאוטפיטים מתאימים - כי זה חלק מהפאן וכי אין ספק שורוד הוא רשמית הצבע של הקיץ.


תהנו💖

29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page